Kryteria ocen zachowania w klasach I-III rok szkolny 2014/2015
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 30, październik 2014 08:53
Kryteria ocen zachowania w klasach I-III
rok szkolny 2014/2015
Zachowanie wspaniałe - ocena W – otrzymuje ją uczeń, który:
a) zawsze solidnie wypełnia swoje obowiązki szkolne wynikające ze Statutu i Regulaminu Szkoły
b) reprezentuje szkołę w konkursach szkolnych, pozaszkolnych, zawodach sportowych
i osiąga znaczące wyniki,
c) osiąga wyniki w nauce na miarę swoich możliwości, często także powyżej,
d) swoim zachowaniem daje wzór do naśladowania,
e) punktualnie przychodzi na zajęcia,
f) szczególnie aktywnie uczestniczy w życiu klasy, szkoły,
g) godnie i z szacunkiem zachowuje się podczas uroczystości szkolnych,
h) prezentuje wysoki poziom kultury osobistej w szkole i poza nią,
i) dba o bezpieczeństwo i zdrowie swoje i innych osób,
j) szanuje mienie szkolne, reaguje na przejawy jego niszczenia,
k) dba o piękno mowy ojczystej,
l) bardzo sumiennie stosuje się do poleceń nauczycieli i innych pracowników szkoły.
Zachowanie bardzo dobre – ocena B - otrzymuje ją uczeń, który:
a) zawsze wypełnia swoje obowiązki szkolne wynikające ze Statutu i Regulaminu Szkoły,
b) bierze udział w konkursach szkolnych, pozaszkolnych, zawodach sportowych,
c) osiąga wyniki w nauce na miarę swoich możliwości,
d) punktualnie przychodzi na zajęcia
e) chętnie uczestniczy w życiu klasy, szkoły, środowiska,
f) umie właściwie zachować się podczas uroczystości szkolnych,
g) zachowuje się kulturalnie w szkole i poza nią,
h) swoja postawą i zachowaniem okazuje szacunek innym osobom,
i) dba o bezpieczeństwo i zdrowie swoje i innych osób,
j) szanuje mienie szkolne, reaguje na przejawy jego niszczenia,
k) dba o piękno mowy ojczystej,
l) sumiennie stosuje się do poleceń nauczycieli i innych pracowników szkoły.
Zachowanie dobre – ocena D /wyjściowa/ - otrzymuje ją uczeń, który:
a) zazwyczaj wypełnia swoje obowiązki szkolne wynikające ze Statutu i Regulaminu Szkoły,
b) sporadycznie bierze udział w konkursach szkolnych, pozaszkolnych, zawodach sportowych,
c) osiąga wyniki w nauce na miarę swoich możliwości, niekiedy poniżej
d) zazwyczaj punktualnie przychodzi na zajęcia /4 spóźnienia w semestrze/
e) biernie uczestniczy w życiu klasy, szkoły, środowiska,
f) umie właściwie zachować się podczas uroczystości szkolnych,
g) zazwyczaj zachowuje się kulturalnie w szkole i poza nią,
h) zazwyczaj dba o bezpieczeństwo i zdrowie swoje i innych osób,
i) szanuje mienie szkolne, reaguje na przejawy jego niszczenia,
j) z reguły dba o piękno mowy ojczystej,
k) najczęściej stosuje się do poleceń nauczycieli i innych pracowników szkoły.
Zachowanie problemowe – ocena P - otrzymuje ją uczeń, który:
a) często nie wypełnia obowiązków szkolnych wynikających ze Statutu i Regulaminu Szkoły,
b) nie bierze udziału w konkursach szkolnych, pozaszkolnych, zawodach sportowych,
c) osiąga wyniki w nauce poniżej swoich możliwości,
d) spóźnia się na zajęcia /powyżej 4 spóźnień w semestrze/
e) ma nieusprawiedliwione dni nauki
f) raczej niechętnie uczestniczy w życiu klasy, szkoły, środowiska,
g) niewłaściwie zachowuje się podczas uroczystości szkolnych,
h) nie zawsze kulturalnie zachowuje się w szkole i poza nią,
i) mało się stara dbać o bezpieczeństwo i zdrowie swoje i innych osób,
k) czasami nie dba o mienie szkolne,
l) nie zawsze przestrzega form grzecznościowych,
m) nie zawsze stosuje się do poleceń nauczycieli i innych pracowników szkoły.
Zachowanie nieodpowiednie - ocena N – otrzymuje ją uczeń, który:
a) nie przestrzega obowiązków szkolnych wynikających ze Statutu i Regulaminu Szkoły,
b) osiąga wyniki w nauce znacznie poniżej swoich możliwości,
c) nagminnie spóźnia się na zajęcia,
d) ma nieusprawiedliwione dni nauki – powyżej 3
e) niechętnie uczestniczy w życiu klasy, szkoły, środowiska,
f) jego zachowanie jest niewłaściwe; nie dąży do poprawy swojego zachowania,
g) często niewłaściwie zachowuje się podczas uroczystości szkolnych,
h) zachowuje się niekulturalnie w szkole i poza nią,
i) nie dba bezpieczeństwo i zdrowie swoje i innych osób,
j) nie dba o mienie szkolne,
k) notorycznie nie przestrzega form grzecznościowych,
l) nie stosuje się do poleceń nauczycieli i innych pracowników szkoły.
Ocena klasyfikacyjna zachowania nie może mieć wpływu na:
1) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych
2) promocję do klasy programowo wyższej
W klasach I-III w dzienniku zajęć odnotowuje się informacje o zachowaniu ucznia przy użyciu oznaczeń literowych: (oznaczenia powinny być wyjaśnione w formie legendy)
Rodzice otrzymują pisemną informację o postępach ucznia w formie śródrocznej i rocznej oceny opisowej zachowania.
Roczną ocenę opisową wpisuje się do dziennika i arkusza ocen.
klasa 1 -
klasa 2 -
klasa 3 -
mgr Sabina Łęgowik