WYMAGANIA EDUKACYJNE NA LEKCJI RELIGII DLA KLASY PIERWSZEJ ROK SZKOLNY 2014/2015

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE NA LEKCJI RELIGII DLA KLASY PIERWSZEJ

ROK SZKOLNY 2014/2015

 

 

Ocena dopuszczająca/dostateczna:

 

  • obecność na lekcji,
  • posiadanie ćwiczeń i zeszytu,
  • posiadanie podstawowych przyborów koniecznych do pracy na lekcji,
  • umiejętność poprawnego zachowania się podczas modlitwy klasowej,
  • znajomość treści podstawowych modlitw („Ojcze Nasz”; „Zdrowaś Mario”; „Aniele Boży”; „Chwała Ojcu”, „Duchu Święty” itd.),
  • wykonywanie określonych prac na lekcji,
  • dostateczna umiejętność współpracy (koleżeństwo, zachowanie ciszy itd.).

 

Ocena dobra/bardzo dobra:

 

  • dobre/bardzo dobre prowadzenie zeszytu i ćwiczeń,
  • aktywność na lekcjach,
  • chętne wykonywanie zadań zleconych przez katechetę,
  • terminowe wykonywanie prac na lekcji,
  • dobra/bardzo dobra umiejętność współpracy (szacunek, pomoc, koleżeństwo, zachowanie ciszy itd.).
  •  dobra/bardzo dobra znajomość treści podstawowych modlitw („Ojcze Nasz”; „Zdrowaś Mario”; „Aniele Boży”; „Chwała Ojcu”, „Duchu Święty” itd.),

 

Ocena celująca:

 

  • wzorowe prowadzenie zeszytu i ćwiczeń,
  • wysoka kultura osobista (j.w. w stopniu wzorowym),
  • zaangażowanie w zadania poza lekcyjne (jak: jasełka, pomoc przy gazetce itd.),
  • wzorowe przygotowanie do lekcji.
  • wzorowa znajomość treści podstawowych modlitw („Ojcze Nasz”; „Zdrowaś Mario”; „Aniele Boży”; „Chwała Ojcu”, „Duchu Święty” itd.),

                                                                       mgr Joanna Grygierzec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE NA LEKCJE RELIGII DLA KLASY DRUGIEJ

ROK SZKOLNY 2014/2015

 

Oceny z „małego katechizmu” są ocenami cząstkowymi, ich średnia daje ocenę końcową na poszczególne semestry

 

 

Ocena dopuszczająca/dostateczna:

  • obecność na lekcji,
  • dostateczne zdanie tzw. „ Małego Katechizmu”- przygotowanie do Pierwszej Komunii Świętej /średnia ocen/
  • posiadanie podstawowych przyborów, koniecznych do pracy na lekcji,
  • wykonywanie zleconych przez katechetę prac na lekcji,
  • poprawne zachowanie się podczas modlitwy,
  • posiadanie zeszytu i katechizmu (w stanie aktualnym),
  • zaliczenie wszystkich kart pracy (korzystając z zeszytu i podręcznika),
  • odrabianie zadań domowych,
  • umiejętność współpracy w grupie (szacunek, zachowanie ciszy itd.),
  • udział (dziecka i co najmniej jednego rodzica) w spotkaniach przygotowujących do pierwszej Komunii Świętej- odbywać się będą w parafii.

Ocena dobra/bardzo dobra:

  • dobre/bardzo dobre zdanie tzw. „Małego Katechizmu”- przygotowanie do pierwszej Komunii Świętej /średnia ocen/
  • terminowe wykonywanie prac na lekcji,
  • zaliczenie na ocenę dobrą/ bardzo dobrą wszystkich kart pracy (korzystając z zeszytu i podręcznika),
  • kultura osobista (pomoc, szacunek, zachowanie ciszy, koleżeństwo itd.),
  • dobre/bardzo dobre prowadzenie zeszytu (stan aktualny),
  • udział (dziecka i co najmniej jednego rodzica) we wszystkich poza lekcyjnych spotkaniach w parafii, w związku z przygotowaniem do pierwszej Komunii Świętej,
  • terminowe wykonywanie prac.

Ocena celująca:

  • wzorowe zdanie tzw. „Małego Katechizmu”- przygotowanie do pierwszej Komunii Świętej //średnia ocen/
  • wysoka kultura osobista (j.w. w stopniu wzorowym),
  • wzorowe przygotowanie do lekcji,
  • wzorowe prowadzenie zeszytu,
  • udział w zajęciach poza lekcyjnych (takich jak: jasełka, pomoc przy wykonaniu gazetki itd.)
  • czynny udział w życiu parafii i szkoły

 

 

 

 

 

 

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE NA LEKCJE RELIGII DLA KLASY CZWARTEJ

ROK SZKOLNY 2014/2015

 

Oceny z „małego katechizmu” są ocenami cząstkowymi, ich średnia daje ocenę końcową na poszczególne semestry

 

 

Ocena dopuszczająca/dostateczna:

  • obecność na lekcji,
  • dostateczne zdanie tzw. „ Małego Katechizmu” /średnia ocen/
  • posiadanie podstawowych przyborów, koniecznych do pracy na lekcji,
  • wykonywanie zleconych przez katechetę prac na lekcji,
  • poprawne zachowanie się podczas modlitwy,
  • posiadanie zeszytu i katechizmu (w stanie aktualnym),
  • odrabianie zadań domowych,
  • umiejętność współpracy w grupie (szacunek, zachowanie ciszy itd.),
  • podstawowa znajomość materiału programowego,
  • dostateczna znajomość skrótów biblijnych- Starego i Nowego Testamentu,
  • dostateczne zaliczenie testów z poszczególnych rozdziałów tematycznych przewidzianych w klasie czwartej.

 

Ocena dobra/bardzo dobra:

  • dobre/bardzo dobre zdanie tzw. „Małego Katechizmu” /średnia ocen/
  • terminowe wykonywanie prac na lekcji,
  • kultura osobista (pomoc, szacunek, zachowanie ciszy, koleżeństwo itd.),
  • dobre/bardzo dobre prowadzenie zeszytu (stan aktualny),
  • terminowe wykonywanie prac,
  • dobra/bardzo dobra znajomość materiału programowego,
  • dobra/bardzo dobra znajomość skrótów biblijnych- Starego i Nowego Testamentu.
  • Udział w rekolekcjach wielkopostnych,
  • Dobre/ bardzo dobre zaliczenie testów z poszczególnych rozdziałów tematycznych przewidzianych w klasie czwartej.

 

Ocena celująca:

  • wzorowe zdanie tzw. „Małego Katechizmu” /średnia ocen/
  • wysoka kultura osobista (j.w. w stopniu wzorowym),
  • wzorowe przygotowanie do lekcji,
  • wzorowe prowadzenie zeszytu,
  • pełna znajomość skrótów biblijnych- Starego i Nowego Testamentu,
  • udział w zajęciach poza lekcyjnych (takich jak: jasełka, pomoc przy wykonaniu gazetki itd.,
  • udział w parafialnych grupach i stowarzyszeniach i we wszystkich inicjatywach parafii dla szkoły podstawowej /konkursy religijne/
  • posiadanie wiedzy wykraczającej poza program nauczania w klasie IV

 

 

 

 

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE NA LEKCJE RELIGII DLA KLASY PIĄTEJ

ROK SZKOLNY 2014/2015

 

Oceny z „małego katechizmu” są ocenami cząstkowymi, ich średnia daje ocenę końcową na poszczególne semestry

 

 

Ocena dopuszczająca/dostateczna:

  • obecność na lekcji,
  • dostateczne zdanie tzw. „ Małego Katechizmu” /średnia ocen/
  • posiadanie podstawowych przyborów, koniecznych do pracy na lekcji,
  • wykonywanie zleconych przez katechetę prac na lekcji,
  • poprawne zachowanie się podczas modlitwy,
  • posiadanie zeszytu i katechizmu (w stanie aktualnym),
  • odrabianie zadań domowych,
  • umiejętność współpracy w grupie (szacunek, zachowanie ciszy itd.),
  • podstawowa znajomość materiału programowego,
  • dostateczne zaliczenie testów z poszczególnych rozdziałów tematycznych przewidzianych w klasie piątej.

 

Ocena dobra/bardzo dobra:

  • dobre/bardzo dobre zdanie tzw. „Małego Katechizmu”/średnia ocen/
  • kultura osobista (pomoc, szacunek, zachowanie ciszy, koleżeństwo itd.),
  • dobre/bardzo dobre prowadzenie zeszytu (stan aktualny),
  • terminowe wykonywanie prac,
  • dobra/bardzo dobra znajomość materiału programowego,
  • Udział w rekolekcjach wielkopostnych.
  • Dobre/ bardzo dobre zaliczenie testów z poszczególnych rozdziałów tematycznych przewidzianych w klasie piątej.

 

Ocena celująca:

  • wzorowe zdanie tzw. „Małego Katechizmu” /średnia ocen/
  • wysoka kultura osobista (j.w. w stopniu wzorowym),
  • wzorowe przygotowanie do lekcji,
  • wzorowe prowadzenie zeszytu,
  • udział w zajęciach poza lekcyjnych (takich jak: jasełka, pomoc przy wykonaniu gazetki itd.,
  • udział w parafialnych grupach i stowarzyszeniach i we wszystkich inicjatywach parafii dla szkoły podstawowej /konkursy religijne/,
  • referat o tematyce wykraczającej poza program nauczania w klasie piątej.,
  • posiadanie wiedzy wykraczającej poza program nauczania w klasie V.