Wymagania edukacyjne z historii dla klas 4 - 6
- Szczegóły
- Opublikowano: czwartek, 23, październik 2014 11:26
Wymagania edukacyjne dla klas IV-VI szkoły podstawowej
SP nr 22 im. Stefana Żeromskiego w Bielsku-Białej
Przedmiot: Historia i Społeczeństwo
Nauczyciel: Dorota Szkucik
Stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
- przekroczył wiedzą i umiejętnościami zakres przewidziany programem nauczania dla danej klasy;
- potrafi posługiwać się zdobytą wiedzą także podczas praktycznego rozwiązywania problemów, dyskusji, zadań grupowych oraz indywidualnych, bierze aktywny udział w lekcjach historii;
- potrafi twórczo wykorzystywać nabytą wiedzę;
- bierze udział i osiąga sukcesy w konkursach historycznych szkolnych i pozaszkolny;
Stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:
- opanował pełny zakres wiedzy przewidziany programem nauczania dla danej klasy;
- sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, zarówno w celu rozwiązywania problemów teoretycznych jak i praktycznych;
- potrafi zastosować posiadaną wiedzę do oceny bieżących wydarzeń;
- potrafi wykorzystać swoją wiedzę w samodzielnej pracy;
- potrafi wykorzystać swoja wiedzę w dyskusji z innymi uczniami;
- chętnie współpracuje z nauczycielem;
Stopień dobry otrzymuje uczeń, który:
- potrafi samodzielnie pracować z podręcznikiem , materiałem źródłowym;
- opanował w stopniu dobrym program nauczania przewidziany dla danej klasy;
- ustnie i pisemnie stosuje terminy oraz pojęcia historyczne (robi to ze zrozumieniem tych terminów);
- aktywnie współpracuje z innymi uczniami;
- współpracuje z nauczycielem;
Stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:
- opanował program nauczania w stopniu podstawowym;
- rozwiązuje i wykonuje podstawowe problemy o średnim stopniu trudności;
- potrafi wymienić podstawowe związki pomiędzy różnymi faktami historycznymi;
- współpracuje z nauczycielem podczas lekcji i poza nimi;
Stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:
- ma braki w podstawowych wiadomościach przewidzianych programem nauczania, ale przy pomocy nauczyciela potrafi te najważniejsze informacje przyswoić;
- rozwiązuje problemy o niewielkim stopniu trudności (np.: odczytuje informacje z osi czasu);
- przejawia chęć w nadrabianiu materiału, w tej sprawie chętnie współpracuje z nauczycielem, słucha i wykonuje jego wskazówki;
Stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:
- nie opanował treści koniecznych;
- ma poważne braki w podstawowych wiadomościach programu nauczania przewidzianego dla danej klasy;
- nie przejawia chęci nadrabiania tych braków, nie współpracuje w tej sprawie z nauczycielem, nie współpracuje z innymi uczniami;
Ocenie podlegają:
zapowiedziane z dwutygodniowym wyprzedzeniem sprawdziany wiadomości, niezapowiadane kartkówki, odpowiedź ustna, zadania domowe, karty pracy, aktywność na lekcji.
Kryteria procentowe oceny:
1-39% Niedostateczny
40-49% Dopuszczający
50-74% Dostateczny
75- 89% Dobry
90- 99% Bardzo dobry
100 % Celujący