Wymagania edukacyjne z języka angielskiego dla klasy piątej
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 17, wrzesień 2014 07:43
Wymagania edukacyjne z języka angielskiego dla klasy piątej
Podręcznik:New Friends 3
OCENA DOPUSZCZAJĄCA:
-Znajomość czasów terażniejszych/Present Simple i Continuous/,czasu przeszłego Past Simple-czasowniki regularne i nieregularne/,sposóbów wyrażania przyszłosci za pomocą wyrażenia be going to oraz czasów Present Continuous i Future Simple
-Rozróżnianie zdań twierdzących,pytających i twierdzących w w/w czasach
-Znajomość czasowników modalnych: CAN i MUST
-Stopniowanie regularne i nieregularne przymiotników
-Znajomość zaimków osobowych i dzierżawczych
-Znajomość okoliczników czasu:IN,ON,AT
-Rozróżnianie THIS/THAT/THESE/THOSE
-Znajomość rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych
FUNKCJE JĘZYKOWE I SŁOWNICTWO-MÓWIENIE:
-Mówienie o planach na przyszłość
-Opowiadanie o przeszłych wydarzeniach i postaciach historycznych
-Wyrażanie możności/CAN/ i obowiązku/MUST/,zakazu
-Porównywanie osób i przedmiotów
-Mówienie o podobieństwach
-Sugerowanie i proponowanie/making suggestions/
-Pytanie o ilość
-Pytanie i podawanie kierunku/giving directions/
-Słownictwo w zakresie:nauka,szkoła,kolory,nazwy krajów i narodowości,części ciała,meble i pomieszczenia w domu,zwroty grzecznościowe
OCENA DOSTATECZNA
-j.w
-Podawanie danych personalnych:imię,wiek,narodowość,numer telefonu
-Liczenie do 1000
-Znajomość alfabetu
-Znajomość zaimków w dopełnieniu
-Znajomość czasownika TO BE w formie twierdzącej,pytającej i przeczącej w czasie terażniejszym
i przeszłym
-Znajomość konstrukcji THERE IS/THERE ARE w formie twierdzącej,pytającej i przeczącej
-Rozumienie poleceń i komend typu: GO! LET'S READ
-Znajomość podstawowych okoliczników miejsca
-Opanowanie słownictwa z zakresu:środki transportu,podróże,wakacje,pogoda,choroby,rozrywka,sławne osoby,opis miejscowości,budynku,data i miejsce urodzenia,żywność,napoje,sport,hobby,opis osób
-Czytanie i tłumaczenie prostych zdań
-Odrabianie zadań
OCENA DOBRA
-j.w
-Rozumienie ogólnego sensu dłuższych i bardziej skomplikowanych tekstów pisanych i ze słuchu
-Umiejętność sformułowania krótkich samodzielnych wypowiedzi na dany temat
-Umiejętność prowadzenia w miarę swobodnej rozmowy-na poziomie stopnia zaawansowania
-Poprawna wymowa oraz ortografia
-Aktywne uczestniczenie w lekcjach
mgr D. Kowalczyk