Wymagania edukacyjne z języka angielskiego dla klasy piątej

Wymagania edukacyjne z języka angielskiego dla klasy piątej

Podręcznik:New Friends 3

 

OCENA DOPUSZCZAJĄCA:

 -Znajomość czasów terażniejszych/Present Simple i Continuous/,czasu przeszłego Past Simple-czasowniki regularne i nieregularne/,sposóbów wyrażania przyszłosci za pomocą wyrażenia be going to oraz czasów Present Continuous i Future Simple

-Rozróżnianie zdań twierdzących,pytających i twierdzących w w/w czasach

-Znajomość czasowników modalnych: CAN i MUST

-Stopniowanie regularne i nieregularne przymiotników

-Znajomość zaimków osobowych i dzierżawczych

-Znajomość okoliczników czasu:IN,ON,AT

-Rozróżnianie THIS/THAT/THESE/THOSE

-Znajomość rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych

FUNKCJE JĘZYKOWE I SŁOWNICTWO-MÓWIENIE:

-Mówienie o planach na przyszłość

-Opowiadanie o przeszłych wydarzeniach i postaciach historycznych

-Wyrażanie możności/CAN/ i obowiązku/MUST/,zakazu

-Porównywanie osób i przedmiotów

-Mówienie o podobieństwach

-Sugerowanie i proponowanie/making suggestions/

-Pytanie o ilość

-Pytanie i podawanie kierunku/giving directions/

-Słownictwo w zakresie:nauka,szkoła,kolory,nazwy krajów i narodowości,części ciała,meble i pomieszczenia w domu,zwroty grzecznościowe

 OCENA DOSTATECZNA

-j.w

-Podawanie danych personalnych:imię,wiek,narodowość,numer telefonu

-Liczenie do 1000

-Znajomość alfabetu

-Znajomość zaimków w dopełnieniu

-Znajomość czasownika TO BE w formie twierdzącej,pytającej i przeczącej w czasie terażniejszym

i przeszłym

-Znajomość konstrukcji THERE IS/THERE ARE w formie twierdzącej,pytającej i przeczącej

-Rozumienie poleceń i komend typu: GO! LET'S READ

-Znajomość podstawowych okoliczników miejsca

-Opanowanie słownictwa z zakresu:środki transportu,podróże,wakacje,pogoda,choroby,rozrywka,sławne osoby,opis miejscowości,budynku,data i miejsce urodzenia,żywność,napoje,sport,hobby,opis osób

-Czytanie i tłumaczenie prostych zdań

-Odrabianie zadań

OCENA DOBRA

-j.w

-Rozumienie ogólnego sensu dłuższych i bardziej skomplikowanych tekstów pisanych i ze słuchu

-Umiejętność sformułowania krótkich samodzielnych wypowiedzi na dany temat

-Umiejętność prowadzenia w miarę swobodnej rozmowy-na poziomie stopnia zaawansowania

-Poprawna wymowa oraz ortografia

-Aktywne uczestniczenie w lekcjach

                                                                                       mgr D. Kowalczyk